پاییز را عاشقانه غمگین نه،عاشقانه کودکانه ستایش کن

خرید بک لینک
پاییز را فصل عاشقانه های پرغم مینامند.فصل مرگ برگ ها میخوانند.فصلی سراسر احساس.اما پاییز... پاییر برای من فصل کودکانه هاست.فصل لبخند است.من پاییز را کودکانه می پرستم. چتر مشکی ام را می گشایم و قدمی زیر باران می گذارم و محو زیبایی اطرافم می شوم. قطره های درشت باران شلاق زنان بر پیکره درختان برهنه می بارند و آرام آرام می غلتند تا روی دل خاکی زمین فرود می آیند و بوی خاک مرطوب را در هوا می فشانند.قدمی دیگر روی زمین که حالا جوی های کوچک آب رویش روان شده بر میدارم و آسمان می غرد و شهر روشن می شود. برگ های زرد روی زمین که حالا خیس خیس اند اولین چیزی هستند که در نور رعد و برق می بینم.برگ های نارنجی و حنایی ستاره ای که همیشه زیر پاهایمان خش و خش می کنند حالا آنقدر خیس شده اند که دیگر صدای خورد شدنشان را زیر پاهایم نمیشنوم.نفسم را پر حرارت از سینه ام بیرون فرستادم و به بخار دهانم لبخند زدم و دستم را از زیر چتر بیرون بردم.قطرات باران روی پوست سفیدم چکه چکه فرود می امدند.فرودی موفقیت آمیز. حس لمس قطرات سرد باران انرژی کودکانه ای را زیر پوستم دوانید.چترم را پایین آوردم و روی زمین رها کردم.سرم را رو به آسمان گرفتم و دستانم را باز کردم و اجازه دادم قطرات باران یکی یکی مهمان تنم شوند. ناخداگاه شعر کتاب فارسی سوم دبستانم در ذهنم مرور شد بازباران با ترانه باگهرهای فراوان می خورد بر بام خانه یادم آرد روز باران گردش یک روز دیرین خوب و شرین... هیجان دوچندانی زیر پوستم دوید.ذهنم را از مشکلات دنیای ادم بزرگ ها رها کردم.روی پای راستم بلند شدم و به یاد کودکی هایم لی لی کنان روی آب های کف خیابان بالا و پایین پریدم و جلو رفتم و قهقه ای از ته دل سر دادم. صدای نفس های پاییز می آید. نگرانی هایت را از برگ های درختان آویزان کن. چند روز دیگر می ریزند. بگذار بریزند تا همانند کودکی شوی.کودکی شاد. زندگی ارزش غم ندارد.پاییز را عاشقانه غمگین،نه!عاشقانه کودکانه ستایش کن. ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ن.مهرگان @asar_nmehregan قهرمان...

ما را در سایت قهرمان دنبال می‌کنید

برچسب: عاشقانه,نه,عاشقانه,کودکانه, نویسنده: بازدید: 135 تاريخ: جمعه 19 آبان 1396 ساعت: 20:56

صفحه بندی